maanantai 26. heinäkuuta 2021

Miksi 40 on paras ikä

Ikähän on vain numero, sanotaan. Tässä 4-kympin juuri ylittäneenä voin sanoa, että on se enemmän. Se on enemmän kokemusta, viisautta, kärsivällisyyttä ja itsetietoisuutta. Tämän takia 40 ei ole mikään uusi 30 tai 20. Näiden syiden takia se on ihan paras ikä:


1. Monet asiat eivät enää nolota. Voin kävellä vessasta ulos wc-paperi housuista roikkuen ja myöhemmin nauraa vain sille.

2. Olen oppinut, että en saa laihdutuskuureilla itsestäni kauniinpaa - mutta liikkumalla paremman mielen.

3. Pääsen juhlissa vähemmällä. Krapula tulee vähemmälläkin juomisella ja olen valmis sänkyyn puolilta öin. Enkä jää mistään tärkeästä paitsi, vaikka en olisi illan viimeinen riekkuja.

4. On tarpeeksi varallisuutta, jotta voi tehdä oikeita, eettisiä ratkaisuja - eikä vain tyytyä halvimpaan juustoon.

5. En välitä, mitä muut ihmiset ajattelevat minusta - ja tiedän, että suurin osa ei ajattele mitään.

6. Tiedän, mitä on hyvä parisuhde, enkä haikaile jännittävien renttujen perään.

7. Olen murtunut miljoonaksi palaseksi ja luullut kuolevani sydänsuruun, mutta selvinnyt siitä - joten tiedän selviytyväni melkein mistä vain.

8. Olen löytänyt monta työtä, joita en halua tehdä loppuelämääni.

9. Arvostan pitkää, terveellistä elämää enemmän kuin riskinoton tuomaa huumaa.

10. Olen löytänyt jo tyylini, arvoni ja tapani elää - eikä minun tarvitse matkia muita.

11. En enää naivisti usko, että voin pelastaa maailman, mutta teen silti osani seuraavia sukupolvia varten.


12. Tiedän, mihin kroppani pystyy ja ei pysty. Ja se on ihan ok.


13. Olen hyväksynyt ulkomuotoni. En tarvitse ripsientuuhennuksia, laminoituja kulmia tai hiustenpidennyksiä tunteakseni itseni kauniiksi.


14. Hyväksyn sen, että aina ei pysytä nuorena ja terveenä, joten osaan nauttia sen hetkisistä mahdollisuuksistani - sen sijaan, että haikailisin menneitä.



This is how I roll.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti