torstai 8. helmikuuta 2018

Lauseita rakkaudesta

Älä sano nyt, että rakastat minua. Odota, että olet nähnyt minut sairaana ja väsyneenä, vihasena, arjen keskellä, pahimpana päivä, ilman meikkiä verkkareissa, 100 päivää putkeen - ja sano sitten vasta, että rakastat minua.
Koska, jos sanot sen nyt ja muutat mielesi nähtyäsi kaiken tämän - en ehkä kestä sitä.


Jos välität minusta, älä koskaan valehtele tai jätä sanomatta jotain, mitä pitäisi sanoa. Koska vale ja sanomaton sana, viiltävät tuhat kertaa terävämmin kuin yksikään raaka totuus.

Vaikka olisin kuinka onneton, älä lupaa minulle mitään, mitä et voisi luvata minulle muutoinkin. Koska kauniita sanat helpottavat oloani vain hetken - rikotut lupaukset sattuvat ainiaan.

Älä ikinä hylkää unelmiasi ja intohimojasi minun takiani - sillä ilman niitä et olisi se henkilö, johon rakastuin ja sinusta jäisi jotain uupumaan.

Jos haluat kuulua elämääni, lupaan, etten tee yhtäkään elämäni suurta päätöstä itsekseni, enkä salaa aikomuksiani, enkä tunteitani - mutta valmistaudu siihen, että myös minulla on omia unelmia ja haaveita, joista haluan pitää kiinni.

Mitä ikinä tapahtuukin, en rikkoudu loukkaavista sanoista tai vääristä teoista. Ole mielummin eri mieltä kuin mielistelet mielipiteitäni, sillä mikään vahva suhde ei ole rakennettu valheille ja väärille valoille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti